TRX Cross

TRXNa lekcích TRX Cross cvičíme s použití jednoduchých pomůcek a tak je cvičení převážně s vlastní vahou. A jak už z názvu vyplývá, převažující pomůckou při cvičení bude závěsný systém TRX. Ale můžete se také potkat s bosu, balančními plošinami, medicinbaly, lavičkami, ale také jen s obyčejnými žebřinami.

TRX je zkratka pro Training Resistance Exercise. TRX je závěsný systém, kde se pro cvičení využívá hmotnost cvičence jako hlavní zátěž. TRX buduje svalovou sílu, rovnováhu, flexibilitu a aktivuje stabilizační svalstvo.

Cvičení na závěsných systémech je úplně pro všechny - od začátečníků až po profesionální sportovce. Je například vynikající jako kompenzace sedavého zaměstnání nebo jako kompenzace jednostranné zátěže u sportu - velmi vhodné je cvičení na TRX pro osoby, kteří rádi běhají.

TRX je tvořeno dvěma nastavitelnými popruhy a madly pro ruce a nohy. S TRX můžete provádět nekonečné množství cviků, kdy jedinou intenzitou je úhel Vašeho těla oproti závěsnému bodu, Vaše tělesná hmotnost a stabilita. Po celou dobu cvičení na TRX je vždy cvičeno pouze s váhou vlastního těla a to ve všech anatomických rovinách pohybu, což je nejoptimálnější pro komplexní uplatnění pravidel funkčního tréninku. Intenzitu lze však také zvýšit či snížit změnou postoje cvičence oproti závěsnému bodu. Čím jsme níže pod závěsným bodem, tím se intenzita zvyšuje a naopak.

Cvičení na TRX se může zdát jako velmi snadné, ale opak je však pravdou. Kromě hmotnosti těla a gravitace využívá TRX prvky nestability pro posílení svalů stabilizačního systému. TRX procvičí nejen svalové partie, které jste zvyklí procvičovat při svých trénincích, ale zejména zapojí svaly, o kterých jste doposud nevěděli. Při provádění každého cviku je maximálně aktivováno stabilizační svalstvo a jsou zachovány všechna pravidla funkčního tréninku.


Ukázka cvičení